Minianalys av Silly season

Februari närmar sig med stormsteg och snart "spikas" trupperna - och träningsmatcherna drar äntligen igång!
Dags för en uppdatering av etunaexperten.blogg.se, alltså.
Så här skulle jag ställa upp lagen i dagsläget. Hur skulle du göra om du fick vara Daniel Wiklund/Lasse Ström/Johan Hansson/Magnus Karlsson för en dag?

CITY

Nicklas Bergh
Robin Larsen - Victor Sundberg - Markus Wahlström - Daniel Berglund
Dan Wikström - Linus Wallinder
Adnan Cirak - Oscar Eriksson -  William Celsing
Emil Fritzell

Kommentar: Känns fortfarande som att behovet av en kreativ, bollhållande och spelfördelande innermittfältare är avgörande för om laget kan placera sig i den absoluta toppen eller strax under densamma. I dagens trupp stämmer bara Oscar Eriksson som spelartyp in på de kriterierna. Nicklas Bergh är stans store fotbollsstjärna och släpper inte in ett mål i snitt per match.
Viktigaste transfers:
In: Nicklas Bergh, AIK.
Ut: Michael Larsson, Södra.

IFK

Pelle Jerrelind
Daniel Hirvi - Alexander Larsen - Henrik Andersson - Eric Forselius
Tobias Rickhammar - Johan Jönsson - David Eriksson - Fredrik Nygren
Jonas Årestam - Abdul Din Sesay

Kommentar: Har värvat ihop ett mittfält som bara ska vinna division 3 åt laget. Men jag vill se spelarna i aktion live innan jag "kräver" en serieseger. Minns att Eskilstuna är floppvärvningarnas näste. Men det går väl inte att misslyckas med det här laget? Märk väl att Antonius Acar kan tillkomma på topp, samt Oliver Lönn i backlinjen.
Viktigaste transfers:
In: Tobias Rickhammar, Norrköping.
Ut: Antonius Acar, klubb oklar.

SÖDRA FF

Gustaf Widén
Stevan Shankola - Fredrik Simu - John Källström - Staffan Grenehammar
Taher Al Rubaei - Richard Finnman - Andreas Lindskog - Dalibor Bajric
Michael Larsson - Bobga F Valentine

Kommentar: "Jag skulle inte byta någon spelare i stan mot Dalibor Bajric", har tränaren Johan Hansson sagt. Jag förstår honom. När Dalle är på humör så kan han absolut stjälpa stjärnfyllda IFK i ett derby på Vallen. Konkurrens på varje position, men jag behåller stommen ur fjolårets framgångsrika elva. Mittenplacering är realistiskt, toppen inte helt omöjligt.
Viktigaste transfers:
In: Micke Larsson, City.
Ut: -.

UNITED

Emelie Lundberg
Helena Hansson - Hanna Erlandson - Jenny Johansson - Linn Andersson
Hanna Svärd - Elin Wahlström - Vicki Hellenberg
Alexandra Asserstam - Felicia Karlsson - Lisa Hellenberg

Kommentar: Här kommer säkert någon ung talang, som ingen självutnämnd expert lyckas klura ut i januari, slå sig in i laget. Tappar viktig rutin i Annina Åman(?) och Sandra Blomstrand. Räknar kallt med att Hellenbergarna kliver rakt in i laget - annars ser det lite småmörkt ut för United inför återkomsten i landets näst högsta serie. Kan man utvecklas i rätt takt finns säkert potential för en mittenplacering, men tempot är högre i ettan. Ska absolut rikta in sig på nytt kontrakt i första hand.
Viktigaste transfers:
In: Sofia Larsson, IFK Nyköping (från i sommar).
Ut: Maja Österholm, Gideonsberg.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har Undrat länge vad du har emot Thomas Allerbrand??? Varför tror du att han får vara kvar??

Daniel Wikström ser nog hans kvaliteter som inte du gör jag tror att han kommer att få starta och det skulle vara så skönt om jag fick rätt=)

2011-01-29 @ 11:17:04
Postat av: Anonym

Hahaha, underbar kommentar! Jag har inget "emot" Tjompen, jag känner inte honom privat, men det verkar vara en skön snubbe.

Det är inte så att jag går runt och hatar alla spelare som inte finns nämnda ovan...

Min lilla laguttagning baserar jag på vad jag själv sett med egna ögon. Jag vet inte vad Tjompen presterat på annat håll än i City, han var säkert duktig i HBK. Till sist hoppas jag också att hans andra år blir bättre än det första. Vad som talar för det är väl att City kommer spela mer boll efter marken i år än med Ståhl ifjol.

2011-01-29 @ 15:49:59
URL: http://etunaexperten.blogg.se/
Postat av: P H,

Du har glömt bästa ev spelaren i ifk, måste säga att du har dålig koll Jag har följt dom flesta idrotterna dom senaste20 åren så jag vet.

2011-01-29 @ 17:18:59
Postat av: Anonym

Vem då? Alexander Ohlsson ser ju med största sannolikhet ut att lämna.

2011-01-29 @ 18:32:20
URL: http://etunaexperten.blogg.se/
Postat av: EY

Bergh

Karlsson - Wahlström - Sundberg - Berglund



Wikström

Alias - Allerbrand



Celsing Rogic

Fritzell

2011-01-30 @ 10:44:07
Postat av: Anonym

Den uppställningen tror jag också på !!!!

2011-01-30 @ 22:06:18
Postat av: Anonym

Den känns onekligen intressant också. Hoppas få se båda under försäsongen.

2011-01-31 @ 00:41:19
URL: http://etunaexperten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Även den store och tunge starkken platsar därbak bland de fyra backarna..

2011-01-31 @ 17:43:56
Postat av: Anonym

Ingen aning, men det kan säkert stämma. Lagen ovan baseras i alla fall på de spelare som just nu har kontrakt.

2011-01-31 @ 19:46:23
Postat av: Arne

Om inte några av ungdomarna blommar ut som tex Adnan börjar göra mål (behöver göra mer mål än förut), Celsing måste också göra mycket mer mål än förra säsongen, så får City det svårt. Att lägga för mycket press på Fritzell och kanske Rogic är kanske att begära för mycket. Håller med om att mittfältet är svagt hos City. Hade trott att Alias verkligen skulle blomma ut förra året men det blev inte så kanske blir det annorlunda i år. Det finns en grym potential i City men om det inte händer ngt i år med Adnan, Celsing, Alias, Wahlström, Rogic, Lundberg m.m så blir det en tung säsong för City och ingen topplacering. Eller räddar deras Målis dem? Hur bra är han egentligen?

2011-02-01 @ 14:47:27
Postat av: Tyl

Värmbol med nya Doslic o Radulovic kommer högre en sjua!

2011-02-09 @ 22:58:16
Postat av: Ankan

inte om de kommer att värva Ledenvik och Björkman för att ha i kassen... då blir det svängdörrar där bak och man kommer att få slåss om att hålla sig kvar

2011-02-18 @ 09:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0