Bissarnas kapten: "City kommer överraska många"

Inför säsongen slängde etunaexperten.blogg.se ut en enkät till klubbarna i tvåan.
En del svarade - som Nyköpings BIS. Laget som City ställs mot kommande måndag i årets första Sörmlandsderby på Tunavallen.
Bissarnas lagkapten Magnus Karlsson tror att City kommer att överraska i år.
- De ser starka ut, menar han. 

1. Vem är seriens bästa spelare (ej i egna laget)?
Förra året var det Värmbols brasse, Marcino men han är ju tyvärr inte med i år. Jag får istället säga Micke Allyn (forward i Akropolis).

2. Vilken arena/idrottsplats är roligast att spela på och varför? 
Självklart vår egen hemmaarena. Där känner vi oss trygga och starka.

3. Vilket lag spelar den mest attraktiva fotbollen (baserat på tidigare säsongers erfarenheter)?
Jag har alltid varit svag för Enskedes rörlighet och passningsspel, de är duktiga.

4. Vilket lag är jobbigast att möta (baserat på tidigare säsongers erfarenheter)?
Förra året hade vi otroligt svårt mot Värmdö, så det får bli mitt svar.

5. Vilket lag vinner serien och vilka är främsta utmanare?
Jag skulle vilja säga att Karlslund och Akropolis får vara favoriter, med City som utmanre.

6. Vart slutar ditt lag och varför? 
Vår målsättning är bättre än förra säsongen. Om vi får vara skadefria, vara med i starten och lite flyt så hoppas jag att vi kan vara med och slåss om en placering 6-5
 
7. Vilket är ditt främsta minne av mötena med City?
De brukar alltid vara tuffa, intensiva och fartfyllda matcher mot City, precis som "derbyn" skall vara..

8. Vad tror du om Citys chanser den här säsongen?
Jag tror City kommer överraska många. De har värvat bra och ser starka ut, tror de har stora chanser att komma topp 3.

9. Vilken spelare i City är svårast att möta?
Du får ursäkta, men jag har dålig koll på namn. Men de har en ung kille, som ibland spelar ytter och ibland på topp, som har ett oerhört driv i steget och är väldigt duktig. Blev väldigt imponerad av honom båda matcherna förra säsongen, och förstår inte varför han inte spelar högre upp....

10. Hur mycket betyder anfallaren Dago Funes för erat spel?
Dago är vår mest meriterade spelare. Han är med sitt spelsinne och avslutningsförmåga givetvis väldigt viktig för vårt offensiva spel. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0