Vilka har spelat allsvenskt?

Viktor Prodells allsvenska debut som sändes i Canal Plus i går är nu avklarad. Triangelnprodukten hade det svårt mot det tuffa ÖSK-mittlåset Magnus Wikström-Michael Almebäck men får ändå bäst betyg av ÅFF:arna i Corren.
Med en fin, patenterad Prodell-vrickning skarvade han fint fram en medspelare till en bra chans redan efter en minut. Sådana framspelningar kommer att bli vitala för Åtvidaberg i årets allsvenska. Viktor Prodell har alltså en otroligt viktig roll i Daniel Wiklunds lagbygge. Mot lite sämre mittbackar kommer vi att få se Proddan trivas rejält. Intentioner fanns redan i går då han fick ÖSK:s kapten att köpa korv i mitten av första halvlek.

En sammanställd lista är då på sin plats: Vilka Eskilstunaspelare har lirat allsvenskt under de senaste åren (90-talet och framåt)? Kommentera i kommentarsfältet nedan så fyller vi denna lista:

Magnus Karlsson, Örebro SK och IFK Norrköping (svensk mästare 1989)
Kennet Andersson, IFK Norrköping och IFK Göteborg
Sulo Vaattovaara, IFK Norrköping
Andreas Alm, Hammarby och AIK
Mikael Danielson, Trelleborgs FF och Örebro
Patric Karlsson, BK Häcken
Nils Andén, Djurgården
Peter Bergström, IFK Norrköping (17:e man och satt på läktaren en match)
Mats Haglund, BK Häcken
Nordin Gerzic, Örebro
Nicklas Bergh, AIK
Marcus Danielson, Helsingborgs IF (satt på läktaren borta mot ÖSK 2008) 
Simon Helg, Hammarby
Viktor Prodell, Åtvidaberg



Kommentarer
Postat av: Anonym

Micke Danielson

2010-03-16 @ 20:41:27
Postat av: Skräcken

Om inte jag är ute och cyklar på en jävligt svag is så tror jag att Peter Bergström satt på bänken för IFK Norrköping i allsvenskan någon gång i slutet av det glada nittiotalet. Jag säger inte att han har spelat allsvenskt men jag tycker gott du kan lägga till den glade målaren på listan ialla fall!

2010-03-16 @ 21:32:14
Postat av: Anonym

Givetvis! Kände på mig att jag hade glömt nån klockrent given (Micke D) som var nära i tiden. Oförlåtligt.

Bergström härmed också noterad.

2010-03-16 @ 22:06:12
URL: http://etunaexperten.blogg.se/
Postat av: Skräcken

Patrik Karlsson har också spelat allsvenskt. I Örgtyte, BK Häcken och IFK Norrköping vad jag vet.

2010-03-17 @ 17:14:19
Postat av: Skräcken

Mats Haglund? Malmköpingslirare va? Kanske kan räknas ändå, gjorde väl några år i City.

2010-03-17 @ 17:18:23
Postat av: Laszlo Meszaros

Kan fylla på listan med några namn.

Patric Karlsson, Häcken

Peter Palmqvist, Häcken

Lars Henrik "Larsa" Enered, GAIS

2010-03-17 @ 19:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0