Rapporter från Akalla

Rapporterna från Akalla Gård säger att:
* Tjompen Allerbrand och William Celsing var bäst i City.
* Individuella misstag tillät Akropolis att göra orättvisa 0-4 på en halvtimme. Ruggigt.
* City tog över i andra och vann densamma med 1-0. Akropolis hade knappt ett avslut, men behövde ju å andra sidan inte köra gasen i botten efter utdelningen i första.
* Wikström drog på sig en straff. Åsikterna går isär om det var dåligt av rutinerade Danne att kollidera med en hemmalirare i eget straffområde, eller om det var en av många konstiga domarbedömningar under matchens gång.
Sommarlovet kunde absolut inte komma lägligare. 1-12 och fem raka torsk är läskiga siffror, och just nu är det bara en poäng ner till kval. Karlslund spelar i dag och passerar vid vinst City, som då bara är målskillnad från kval. så kan man nästan säga att inte mycket hänt sedan förra våren
Vad kan man då se för positivt? Ståhlmannen är krisdoktorn nummer ett och har flera gånger tidigare löst liknande situationer med bravur. Gör City en lika bra höst som ifjol så lyfter man rejält i den jämna tabellen. Serien är inte bra i år och nuvarande placering är såklart inte godkänt, trots den fantastiskt fina starten. Kapacitet finns i truppen och det gäller verkligen att plocka fram det redan från start i höst, när Akropolis gästar Vallen. Men någonting måste hända för att det ska bli verklighet.

Såg du matchen? Lämna gärna en kommentar.

Andra matcher: Värmdö IF - FOC Farsta 1 - 1
Smedby AIS - Örebro SK Ungdom 3-1
Sjukt att samma Sais som inte alls var bra på Tunavallen går och vinner mot ÖSK U. Farsta fortsatt stabila. Men Akropolis upp i serieledning.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Var på plats i ett trevligt Akalla. Kul att se boll på naturgräs och mattan var i ett ganska bra skick.



Inte så mycket att säga om antar jag... det gick åt helvete under 20 minuter då Akropolis lyckades göra fyra baljor. Om man bortser från dessa ödesminuter var det en hygglig match. Det var lite irritation och tuffa/fula takter och domaren var inte riktigt med i matchen...

Det fanns fina intentioner i Citys spel men det vill sig inte just nu. Och med den starten... t o m jag hade tappat sugen. Dannes mål var en höjdare dock och något att ta med sig när andra halvan börjar. Jag skulle vilja se Adnan och Micke på topp igen. Båda visade något i afton i a f.



Med tur och domarhjälp tror jag ändå, ärligt talat, inte att vi skulle ta med oss poäng från Akalla med dagens spel... City är inte i balans.



Angående dina * svara jag

* Nej. Däremot har jag svårt på att svara vilka som var bäst. Berra gör alltid sitt och har gnistan (som blir till en onödig explosion ibland) så han får min röst.

* Ja, tre av målen i a f

* Ja... inte mycket att orda om

* Solklar domartavla! Han var instabil under hela matchen och ville väl visa att han fanns till.



Lite sommaruppehåll behövs nog för oss alla!

2010-06-24 @ 02:02:17
URL: http://www.tunavallen.se/
Postat av: Anonym

Tackar, bugar och bockar, Jocke!

2010-06-24 @ 02:15:56
URL: http://etunaexperten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag var på plats jag med och håller med , Berra och Thomas Allerbrand var bäst men som sagt svårt att säga ingen var bäst. Backarna var ostabila tycker jag.

2010-06-24 @ 10:45:05
Postat av: Fan va tråkigt

Fan va tråkigt med en förlust till. Trodde verkligen i år när serien kanske var lite sämre att City skulle vara i topp.

Bara bryta ihop å gå vidare......

2010-06-24 @ 10:52:14
Postat av: A

När man tycker att allerbrand är bra så undrar jag om vi sett samma match ?

vad har han lyckats med ?? frisparkar,knappast.hörnor,knappast,dribblingar,knappast.genombrott,knappast.. och knappast nåt annat heller mer än att jaga utan att få nåt speciellt uträttat...årets flopp jaa...

Håller däremot med om att domaren var ett bottennapp.

2010-06-24 @ 17:06:28
Postat av: Anonym

Jag måste säga till mr A att du fattar ju ingenting...Sluta klandra Allerbrand..vad faaan kan du om fotboll i sådantfall och säg mig vad eller vem tycke du är bra i city just nu.. Jag tycker ingen är bäst detta är rena skit laget...Alla är dåliga och ingen av dem kan just nu spela rolig fotboll...jag är så jävla nyfiken på vem det är som skriver så mycket skit om Allerbrand?? han är ung och jag lovar dig att han kommer att lyckas bättre i ett bättre lag än city som spelar så jävla tråkig fotboll.. Allerbrand är bäst men inte i detta lag punkt slut.....

2010-06-24 @ 23:55:10
Postat av: P

allerbrandt bäst !? haha !!! 1-0 målet är helt hans... till o börja med...Var tvungen att reagera när jag fick läsa att han va bäst... för det var han verkligen inte, långt därifrån.

2010-06-25 @ 00:13:16
Postat av: Anonym

Allerbrand är jämt i alla hörnor och frisparkar till skillnad från andra i detta lag...såg en frispark igår av en annan fy vad dålig....

2010-06-25 @ 00:13:46
Postat av: P

Allerbrand bäst , driver du med mig ???1-0 målet får han ta på sig helst...dumdristig pass,,, utträtta inget förövrigt heller....var tvungen att reagera på dessa synpunkter. tack för mig.

2010-06-25 @ 00:18:37
Postat av: Skrot nisse

Tycker att city spelar en för jävla tråkig fotboll. Kommer nog inte att titta på någon mera match denna säsong, då jag är ett Aik fan tycker jag att fotboll ska man spela boll inte skjuta höjdare hela tiden och inte spela bara på en kant. Allerbrand och Cellsing skötte sig bra igår liksom Berra men resten kan man ju fundera över ingen gör en kanon match men de som jag nämt spelar och springen tills domaren blåser att matchen är slut.

2010-06-25 @ 00:23:02
Postat av: Anonym

Jag vet inte vad jag ska säga om matchen som jag var och såg idag..efter ca 29 minuter tror jag det stod 4-0 till Akropolis och det var ingen som var speciellt bra. undrar om Allerbrand får skit för det här med. står väl i tidningen att Allerbrand var kass...Jag var där och måste säga att Allerbrand inte var kass utan tvärtom. han försökte verkligen leva upp till dom förväntningar som de har ställts på honom. Jag kan räkna passningarna som gick till Allerbrand idag och inte var det många..Back linjen var heller inte bra idag men det kan ju vara så att Akropolis var ett bättre lag? Ja det var dom. Snabba, kvicka och spelskickliga. man vinner matchen om man har bra sammanhållning i laget, god laganda och om man tycke det är kul att spela fotboll. idag tyckte jag många grabbar hängde med huvudena för tidigt. Hoppas jag får se ett annat kraftfullt city nästa gång jag tittar...

2010-06-23 @ 23:24:16

2010-06-25 @ 00:30:52
Postat av: Anonym

Mr A vem tyckte du var bäst?? Finns ingen som var bäst. ja visst ett noll målet var hans men vilka var det som släppte in de andra??? Kom med i matchen city ruggigt dålig lag.. här kommer man aldrig att utvecklas som spelare varken dina eller mina favoriter..

2010-06-25 @ 10:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0