Västeråsare tackar IFK Eskilstuna: "Mitt varmaste minne från karriären"

Tidigare har bloggen berättat om VSK:s bloggande ekonomichef Fredrik Jireteg, ex-mittfältare i IFK Eskilstuna.
En tid som Jireteg minns med glädje.
Följande utdrag är hämtat direkt ur hans blogg:

"(...)När jag fick sparken (från IFK Västerås) så var det en signal till mig att nu jävlar skall jag visa vem som hade rätt. jag tränade 10 pass i veckan från mitten av oktober till mitten av februari. Jag ringde Skiljebo under det året men dom ville inte ha mig för jag passade inte in sa den tränare som jag sedan skulle få senare i VIK. Kan väl nu när man blivit lite äldre förstå varför men jag kommer aldrig att förstå varför folk skall dömma en utan att ha en egen uppfattning om personen. Jag fortsatte dock att träna stenhårt och började träna med SKultuna som då var nykomlingar i 3:an och jag kände att de satsade det året. Dock så ringde telefonen en gång till, Lasse Wessberg ringde en kväll i februari och bad mig komma och prova för IFK Eskilstuna. Fan det lät som en idé.

Jag vart väldigt bra mottagen i IFK Eskilstuna som alltid kommer att vara mitt varmaste minne för min tid som fotbollsspelare. Jag var grymt vältränad det året jag kom dit och fick även spela med fantastiskt bra spelare och det gjorde att valet var enkelt att gå till IFK. Fick det året vara med om att veta vad det betyder att ha en riktig försäsong i benen och det gjorde att jag gjorde min bästa vårsäsong på väldigt länge. Vi ledde serien efter 11 omgångar men tyvärr i omgång 10 så bröt jag foten för 3e gången, jag fick min 3e stressfraktur och det gjorde att jag inte kunde vara med förrän det var 6 omgångar kvar och när jag väl hoppade in den matchen så var det kört igen. Vi förlorade seriesegern det året och fick kvala upp till 2an, dock utan framgång då vi spelade 0-0 hemma men torskade borta med 3-0. Inget snack men vilket år man fick uppleva.

Året efter vart jag kvar i IFK Eskilstuna och gjorde min bästa säsong då jag fick spela innermittfält och vart utvald i Eskilstuna-kuriren till bästa mittfältare och bästa spelare i Eskilstuna och det var kanonroligt då man två år tidigare inte var välkommen i någon Västeråsklubb överhuvud taget. Vill med detta tacka IFK Eskilstuna för de 2 åren som gjorde att jag fick uppleva så mkt värme och framgång. Tack.(...)"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0