Hedvig Lindahl tackade nej till USA - stannar i Göteborg

Sveriges främsta målvakt Hedvig Lindahl, tidigare Tunafors SK, har varit aktuell för proffsspel i den amerikanska ligan, avslöjar damfotboll.com i dag.
Landslagsmålvakten tackade dock nej till det som sägs vara världens bästa damliga - bland annat för att istället få spela Uefa Women's Champions League med sitt Kopparbergs/Göteborg i år.
- Jo, Philadelphia hörde sig för före ”draften”. Men jag sa att jag inte var intresserad nu. 2010 känns det mer som en risk än som en erfarenhet. Dessutom – just nu känner att jag att spelar i en miljö som utvecklar mig och som har potential att ta ett steg till och kanske bli Sveriges bästa lag, säger hon till damfotboll.com.

 Förre TSK-målvakten Hedvig Lindahl vill inte flytta över Atlanten. Foto: Tufts Journal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0