Karlskogaback i träning – bara 53 dagar efter canceroperation

Den 25 november opererades KB Karlskogas vänsterback Johan Persson för den hjärntumör som han tidigare drabbats av.
Och i veckan fick klubben som ställs mot Eskilstuna City på söndag ett glädjande besked: Persson är redan tillbaka i träning och känner lite lätt på bollen i passningsövningar – bara dryga 50 dagar efter operationen.
- Jag ska röntga igen om ett halvår för att se så den inte utvecklats. Vad gäller fotbollen så ska jag ta ett steg i taget för att komma tillbaka och i övriga livet ska jag leva i nuet och är det någon sak jag vill göra så tänker jag göra det, säger Persson till klubbens hemsida. 
Trodde du att du skulle vara tillbaka så pass snabbt precis efter beskedet?
- Nej gud nej, då så visste man inte någonting. Det va bara en dag i taget och vänta på varje nytt besked som skulle komma. 
Om jag säger att Johan Persson spelar vänsterback i premiären?
- Då säger jag att jag ska ta ett steg i taget känna hur det känns och göra allt jag kan för att försöka spela i premiären.

Karlskoga, som tränas av förre Degerforscoachen Mark Selmer, spelade under förra helgen sin första träningsmatch och vann med 2-1 mot division tre-laget FBK Karlstad. Klockan 12:00 på söndag möter dem City på Tunavallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0