City-aktuelle Biselius fjolårsfacit i tvåan: Två utvisningar – på två matcher

Sport-Folket avslöjar i dag att skadeförföljde P90-landslagsmålvakten Erik Biselius kan bli aktuell för City, då hans nuvarande klubb, VSK, satsar på Martin Sundström och Oskar Wahlström som målvaktspar.
För bara ett par veckor sedan (under januari) testade Biselius med norska ligafyran Odd Grenland - på klubbens La Manga-läger. Nu kan han alltså vara på väg att byta provspel i Spanien mot plastgräset på Vallen.
- Det är kunglig träning här nere. Jag har det bra i värmen och lär mig nya saker hela tiden. , säger han till VLT.se.
- De har en isländsk förstemålvakt och jag kommer ju inte att få stå om jag går dit. Men däremot kommer jag ju kunna få grymt bra träning. Det jag behöver är ju egentligen att spela matcher regelbundet. Men det här var en kul grej.
VLT: Har VSK sagt att du kan lämna klubben om du hittar en ny arbetsgivare?
- Det antar jag. Annars hade de nog inte släppt iväg mig, men vi har inte fört någon diskussion om det.
Biselius lånades ut från VSK till VIK i tvåan inför premiären mot Vallentuna ifjol.
Då såg han rött och blev utvisad efter en armbåge i 85:e minuten.
När han sedan åter gjorde ett gästspel i hos de gulsvarta fick han återigen syna det röda kortet, den här gången dock oturligt då han skulle gå ut och avstyra en långboll när bollen tog på armen på Biselius som befann sig utanför straffområdet.

Det är ingen tvekan om att Biselius är en skicklig keeper som säkert skulle tillföra väldigt mycket i City - om han kan spela. För visst känns det lite underligt om klubben skulle välja att ta in en spelare utifrån, som redan i så unga år är så pass skadebenägen, när man redan förfogar över två unga målvakter med hyfsad utvecklingspotential? Bara en tanke. Är han frisk och kry verkar det ju onekligen intressant, om han vill hit. Hans kontrakt sträcker sig formellt över hösten 2010.

Kommentarer
Postat av: Bengan

Som det ser ut idag så är det väl bara Rickard som har kapacitet att spela i tvåan. Petter har inte direkt rosat marknaden senaste året med en fast plats på bänken i div 4 som merit under hösten....

Biselius skulle absolut vara ett lyft för klubben och då har Rickard en bra målvakt att sporras med och samtidigt måste visa varje träning att han vill spela. Hoppas på att övergången blir ett faktum. Lycka till ...

2010-02-11 @ 09:06:12
Postat av: Mr M

Biselius fick rött kort den gångna säsongen när VSK mötte IFK i JA Elit också...frilägesutvisning.

2010-02-11 @ 18:23:44
Postat av: jk

Värmbol-IFK Etuna 3-1



VFC bloggen:



IFK får tvåsiffrigt(många för snack!!) med varningar och två utvisningar och Huselius beter sig stundtals som en sur 11:åring på bänken. Omoget!

IFK spelar stundtals skapligt men har inte tempo än så läng. Ska de vinna trean behöver de ha bättre fart.

2010-02-13 @ 22:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0