Rakt i fejjan - IFK:s juniorer får mig att tappa hakan

IFK Eskilstuna vann mot IFK Norrköping i Juniorallsvenskan Elit under kvällen med 2-1.
Därmed inkasserade laget poäng nummer fem, sex och sju - rakt i fejjan på undertecknad och alla andra som räknade ut laget på förhand.
Jag vet inte om jag skrev detta någon gång inför säsongen, men jag förutspådde att laget skulle kunna gneta till sig, på sin höjd, fem-sex pinnar på Balsta.
Nu har Tommy Granqvists mannar tagit sju - på fyra omgångar!
Etunaexperten fattar ingenting!
Enligt vad jag har hört besitter laget en oerhörd moral och vilja som lyckats rå på dessa lag med topporganisationer i ryggen, knappast något som Blåtopparna gjort sig känt för de senaste åren...

Detta gör ju såklart - hittills - bedriften ännu större.

Jag såg någon halvlek på Tunavallen under försäsongen när IFK mötte lag som BK Sport (inget ont om BK, men spelar man i J-allsvenskan ska man vara ganska klart bättre än ett division fem-lag) och förlorade.

Nu blir det givetvis ett besök på Balsta nästa helg när AIK gästar för att studera förvandlingen på närmare håll.
Lyfter på hatten!

***

En läsare efterlyser undertecknads handbollskunskaper, som på denna blogg av förståeliga skäl lyser med sin frånvaro. Vad jag tror om handbollsfinalen är fullständigt orelevant eftersom jag (miss)lyckats med bedriften att inte se en endaste Guif-match i Sporthallen denna fantastiska säsong.
Fullstädigt fruktansvärt dåligt!
Men har följt laget hyfsat väl via Webbsports sändningar sedan nyår och intensivt under SM-slutspelet, såklart.
Experterna påstår ju att Guif ska vara knapp favorit, även om man får tro spelbolagens odds, så visst hoppas jag liksom alla andra på att Danne Johansson åter spikar igen i buren totalt, att "Lill-Bobban" och Haukur fortsätter storspela på nio meter, att Tholin och Zacke springer sönder Alingsås i kontringsspelet och att kapten Jansson äntligen får lyfta SM-bucklan efter lång och trogen tjänst!


Kommentarer
Postat av: En som haft tommy.

Jag är en av tommys första spelare i ifk. från 87 laget han hade. Kan säga att tommy grankvist är en av de bästa tränarna jag haft på att motivera och få laget åt samma håll. Tommy är väldigt underskattad tränare, och han har sina idéer och kör efter dem. Titta bara hur vi gick i gotiha. åkte ut i kvarts final med 1-0 mot högaborg som kom 2a i gotiha. Och vi släppte in 1 mål under hela turneringen, och det åkte vi ut på. Så räkna aldrig ut Tommy grankvists lag!!!

2009-05-08 @ 23:53:07
Postat av: Fotbollskunnig

Det jag sett av IFK är att de spelar som ett lag.

Det har inte city juniorer lyckats med de senaste åren trots all talang.



Även i år har citys juniorer trots dåligt motstånd inte presterat ngt bra spel och detta för att man inte spelar som ett lag.

2009-05-09 @ 00:09:25
Postat av: Per.

Det är Tommy som skapat laget.



Han riktigt duktig på att skapa ett vinnande lag.

Tommy Granqvist är en av Eskilstuna bästa tränare.



Kanske dags att börja ge honom lite creed!

2009-05-10 @ 14:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0