Liverapportering: Hammarby TFF-Eskilstuna City 4-0 slut

Under kvällen kommer etunaexperten.blogg.se kortfattat rapporera live från Söderstadion via Sport-Folkets utsända.
Läs allt om matchen och alla kommentarer efteråt i morgondagens tidning!

Hammarby TFF vs. City
4-0 slut (1-0 i paus).
Söderstadion tisdag 20 maj, avspark kl 19:00.

4-0 slut. City utspelat av ett Hammarby TFF som lyfter mot toppen. City kan glömma uppflyttning. Läs mer om matchen i morgondagens Sport-Folket! Här kan du läsa mer om matchen ur Hammarbys synvinkel.
4-0: Supertabbe av Ozzy. HTFF-boll kommer ner mot Citys planhalva. Ozzy skall rensa upp den i plan igen men missar den smått studsande bollen och HTFF-spelare kan komma fri med helt öppet mål och rulla in ett av de enklare fotbollsmålen man kan göra. Folkets utsända chockade.
63 min: byte, in Peyman Zarifnejad, ut Emil Alriksson
59 min: 3-0, likartat mål som tvåan
58 min: Byte, in Serkan Pektas, ut Micke Larsson.
57 min: 2-0 Max Forsberg. Stötte in ett inlägg från Fadi Malke.
Kort halvtidsrapport: Fråga: Har City chansen då? Svar: Nja, City har lite skott utifrån men det är darrigt.
45 min: 1-0 i paus. "Berra" nära självmål i slutet.
30 min: stolpskott Hammarby.
21 min: 1-0: Christer Gustavsson. "Petade in Robin Arestavs retur i öppet mål. Tveksamt målvaktsingripande av Ozzy."
15 min: "Inga direkta farligheter. Celsing pigg på kanten."

Citys startelva:
Ozzy Yildiz
Victor Sundberg, Bayram Basarani, Robin Larsen, Daniel Berglund
William Celsing, Dan Wikström, Jonte Forssman, Emil Alriksson
Adnan Cirak, Michael Larsson.

Tabell div 2 södra Svealand inför matchen:
Pos Lag # V O F Mål Målskillnad Poäng
1 Älvsjö AIK  5 4 1 0 10-5 5 13
2 Värmbols5 4 0 1 11-4 7 12
3 Akropolis IF 5 4 0 1 11-5 6 12
4 Hammarby TFF 4 3 1 0 10-3 7 10
5 Nyköping BIS 5 2 1 2 10-7 3 7
6 Enskede IK5 1 2 2 6-7 -1 5
6 Spånga  5 1 2 2 6-7 -1 5
8 Värmdö  5 1 1 3 6-8 -2 4
9 Eskilstuna City 4 1 1 2 4-7 -3 4
10 FC Gute 5 0 3 2 5-11 -6 3
11 Panellinios  5 1 0 4 2-11 -9 3
12 Köping FF 5 0 2 3 4-10 -6 2
* Vid HTFF-seger tar Bajen över serieledningen samtidigt som City då är nio poäng ifrån.
* Vid City-seger är avståndet upp till Älvsjö endast sex poäng.
* Vid ett oavgjort resultat är City åtta pinnar ifrån serieettan.
Notera att...
...City gjort lika lite mål som nykomligen, tillika jumbon, Köping; 4 st.
...Hammarby släppt in minst mål i serien; 3 st.
...City aldrig tidigare förlorat mot Hammarby TFF på totalt 6 möten.
...City bara är en poäng ovanför nedflyttningsstrecket.

Kommentarer
Postat av: Besviken

Sparka tränarna och låt Zaman spela igen så att han kan lyfta laget på fötter igen..för helvete

Ska City behöva åka ut ur serien för att styrelsen ska sparka de jävla CLOWNERNA..

2009-05-19 @ 22:25:02
Postat av: aage

Jag var där och Ozzy var riktigt bra förutom fadäsen vid 4-0....att på något sätt ge honom skulden känns fel...

2009-05-19 @ 22:31:29
Postat av: Fotbollskunnig

Fan va tråkigt, men man hade det lite på känn. Men man hoppas ju.

Så vad händer nu? Jo nu måste man börja ta poäng. Ta poäng och få självförtroende.

Jag har tjatat om det förut men alla värvningar till denna säsongen är helt enkelt för dåliga. Ozzy klarar sig eftersom City verkligen behövde en målvakt men resten av utespelarna förstår jag fortfarande inte hur man kunde värva. Om man inte vann serien med Proddan, Lundevall, Fällman m.m och sedan värvar spelare som i vissa fall är klart sämre än Citys Juniorer då är man fel ute. Vad jag menar är att hade man istället satsat på Juniorerna så hade några av dem kunnat bli de nya Proddan, Lundevall och Fällman.

Nu kommer det att bli en ruskig fight för att klara sig kvar. Det tror jag de gör.

2009-05-19 @ 23:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0