Titta City - här kan ni spionera på värsta konkurrenten

Hammarby TFF är troligen Eskilstuna Citys värsta konkurrent om seriesegern i division 2.
Om tränartrion med Jocke Helgstrand i spetsen vill passa på att spionera och kartlägga laget under försäsongen ska man bege sig hit:
Lör 14 feb 14.00 Gamla Uppsala SK - Hammarby TFF, Lötens IP. Lör 21 feb 17.00 Hammarby TFF - Heby AIF, Stadshagens IP. Lör 28 feb 14.15 Hammarby TFF - Östersunds FK Stadshagens IP. Ons 4 mars 19.00 Syrianska Västerås - Hammarby TFF, i Västerås. Sön 15 mars 14.00 Hammarby TFF - Valsta/Syrianska, Stadshagens IP. Lör 28 mars 15.00 Hammarby TFF - Örebro SK Ungdom, Hammarby IP. Tors 9 april 16.00 Hammarby TFF - Sollentuna United, Hammarby IP.
Knappast troligt, men ändå.

Mera Hammarby TFF: laget har sin trupp i stort sett klar även om en del lirare kan bli aktuella att plocka upp i A-lagsspel.
Och laget ser starkt ut.
I målet återfinns George Moussan, som förra året fick hoppa in i UEFA-cupkvalet när Bajen hade målvaktskris. Bakåt bildar Fadi Malke och Marcus Törnstrand en stabil duo. Marcus har dock fått kontrakt med A-laget till i år.
På mitten märks framförallt Kweku Turkson, med en historia i AIK och ifjol i seriekonkorrenten Akropolis lag, där han var mycket framträdande på innermittfältet.
Men det är ändå i anfallet som vi hittar de starkaste korten.
Alagie Sosseh och Robin Arestav gjorde totalt 33 mål i tvåan förra säsongen. Onekligen vassare än Eskilstunas bidrag, där skyttekungarna Valle Valentine och Putte Karlsson(?) lämnat.
Sosseh har dock varit på väg bort en längre tid.
- Jag vill inte spela i division två och tycker att jag har gjort mitt i HTFF, känner att jag behöver lite högre. Så om jag inte får spela i allsvenskan med Hammarby så söker jag mig hellre vidare.
- Har varit i kontakt med några klubbar men vi får se hur det blir. Så länge jag är i Hammarby spelar jag i Hammarby, men jag är på väg bort, bekräftar Alagie Sosseh via SvenskaFans FAN-TV. Sosseh har ett år kvar på kontraktet men har fått klartecken att lämna. Det ser alltså ut som att City kommer att slippa i alla fall en utav dessa skyttekungar.

Kommentarer
Postat av: Nja

City har inte en chans på serieseger. Enskede vinner. Håller inte på dom för fem öre men dom har en ruskigt stark trupp. Bara att kolla upp om du känner för det. Ha det.

2009-01-29 @ 03:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0