Alm: "Tanken var att jag skulle fortsätta i City ett par år"

På AIK:s SvenskaFans-sida finns en färsk intervju med klubbens nye ass tränare Andreas Alm. 
Två av frågorna lyder som följer:  
"Ifjol var du huvudtränare för Eskilstuna City - ditt första år som tränare. Hur kändes det?
- Riktigt bra. Jag var med ett par säsonger som spelare, och fick inför förra säsongen förfrågan om att bli tränare. Jag hade inte speciellt mycket erfarenhet, även om jag gick en tränarkurs 2001 där elitspelare kunde delta, med bland annat Pär Millqvist och "Nesjo". Jag hade turen att få komma med, trots att jag inte gjort speciellt många allsvenska matcher, inte i närheten av de 300 som de ville.
Långsiktiga mål för din tränarkarriär?
- Svårt. Allt gick väldigt fort, tanken var att jag skulle fortsätta i City i ett par år, men sedan fick jag förfrågan av Micke (Stahre, huvudtränare AIK) och kunde inte tacka nej. Anledningen till att jag började var väl att jag var ute efter ett substitut till spelarkarriären, och att jag skulle känna på det i något år."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0