Ex-Cityklippa blir tränare

Sami Hanna blir spelande assisterande tränare i division ett.
Hanna kom till Eskilstuna City från Syrianska FC mitt under brinnande elitsatsning med "Dala" Dahlqvist 2002.
Han växte ut till en mittbacksklippa bredvid Peter "Shaggy" Palmqvist innan han lämnade Randigt innan säsongen 2004. Men han var också en av lagets bäst betalda spelare under den misslyckade elitsatsningen, och därför en misslyckad investering.
Sedan 2005 spelar han i Syrianska IF Västerås, som huserar i ettan.
Där har han varit lagkapten och viktig kugge i backlinjen. Sami, 34, blir från och med kommande säsong även assisterande tränare i klubben.
- Den här klubben har gett mig så mycket och självklart vill jag ge något tillbaka. Jag har bestämt mig att jag stannar i klubben resten av min karriär, säger Sami Hanna till klubbens webbplats på SvenskaFans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0