Jontes krav på Södra: En Loka efter varje träning och match

Mittfältskämpen tillika centertanken Jonte Forssman har som bekant hittat tillbaka till rötterna inför kommande säsong då han bytt City mot Södra FF.
Nu avslöjar han varför.
- Jag fick igenom mitt enda krav med farsan (lagledaren) att jag efter varje träning och match får en Loka. Då fanns det inga tveksamheter kvar, säger han till Södras hemsida.

Lärarstudenten siktar på att gå upp i trean med Prinsens lag, som nu så gott som spikat sin trupp inför kommande säsong.
De två sista (?) nyförvärven under vinterns silly season blev Eskilstuna Babylons Stevan Shankola samt Viljanprodukten Gurdett Singh.
Det var dock inte enbart Lokan som lockade Jonte tillbaka till Skogsängens IP:
- För det första så brinner jag för Södra FF som förening och jag känner att något är på gång. För mig finns det inget annat än att vinna serien och det känns som att jag delar den känslan med både spelare och ledare. Det var den stora anledningen till varför jag återvände.
- För det andra så blir jag förhoppningsvis klar lärare i januari och då kommer jag - om jag får jobb - satsa allt på det. I Södra FF är det lite mindre träningar så det kommer att underlätta vid en eventuell arbetssituation. 
Vad tror du kommer vara den största omställning för dig att spela i Södra jämfört med City?
- Den största omställningen blir väl att jag inte behöver träna 5ggr i veckan. En annan sak är att jag nu kommer att få träna och spela matcher grusplaner och gräsplaner istället för konstgräs. Jag tror inte det blir så många omställningar. Jag har kommit bra in i gänget och känner mig välkommen av alla spelare och det bidrar mycket. Jag tror inte tempot på träningarna skiljer så himla mycket på lagen eftersom att Södra FF har en riktigt bra trupp.

Hela intervjun med Jonte går att läsa här.

Södra, som återigen får betraktas som favorit i fyran, ställer följande trupp på benen 2010:
Målvakter: Gustaf Widén, Ninos Genc.
Försvarare: David Rodriguez, Fredrik Simu, John Källström, Labinot Halimi, Linus Larsson (ny Skogstorp), Pontus Ljungblom, Staffan Grenehammar, Stevan Shankola (ny E-tuna Babylon).
Mittfältare: Dalibor Bajric, Ali Aziz, Daniel Lundberg, Gabriel Valda Arias, John Forssman (ny City), Minh Nguyen, Patrik Lindqvist, Richard Finnman, Rickard Nystedt, Sebastian Werner, Taher Al Rubaei, Tony Sun Nguyen.
Anfallare: Bobga F Valentine, Robin Mellqvist, Christian Wilander, Sebastian Hanisch, Claes Andersson.
Tränare: Johan Hansson, Johan Ludvigsson (ass, ny), Stefan Mellqvist (ass, ny).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0