Lundevall: "Skillnad på VSK och City"

Simon Lundevall är en stark nykomling i det Västerås som siktar mot Superettan.
VSK Fotbolls officiella hemsida VSKFotboll.nu gjorde följade intervju med ex-Cityiten i går:


Simon Lundevall kom till VSK Fotboll från Eskilstuna City inför årets säsong. Här kan du läsa att Simon helst spelar yttermittfältare och att det skiljer en hel del mellan VSK och City när det kommer till träning.

Hej Simon och välkommen till VSK Fotboll!
- Tack så mycket!

Hur skulle du beskriva dig själv som fotbollsspelare?
- Jag är ganska snabb, teknisk och har hyfsad spelförståelse får jag väl säga. Däremot har jag inte världens bästa fysik...

Du har ju spelat i Grönvitt under flera månader, hur trivs du i laget?
- Jag trivs kanon! Det är ett skönt gäng och bra kvalité på träning och under match.

Vi har ju sett att du varit lite småskadad, kan du beskriva lite mer vad det har varit för något?
- Ja, jag åkte på en sjukdom först och var borta två veckor på grund av det. Sedan fick jag en inflammation i ena knäet som tog lite tid att bli av med, så nu har jag inte tränat på tre veckor, men nu är jag äntligen igång igen!

Tidigare spelade du ju i Eskilstuna City, hur skiljer det sig att spela i VSK Fotboll och då även i en högre division?
- Det är skillnad på en hel del, det är bättre kvalité på de mesta man gör. En stor skillnad är att det är betydligt högre högstanivå i VSK, bättre spelare och bättre fart på träningarna bidrar till det. Dessutom är intresset från publiken kanonkul, det är alltid roligt när det kommer mycket folk på matcherna.

Vad tror du om VSK Fotbolls chanser i årets serie?
- Jag tror vi har goda chanser att gå upp, får alla vara friska och hela så tror jag våra chanser är riktigt bra. Sen gäller det ju och prestera också, men det tror jag inte blir några problem.

Vad tror du själv om dina egna chanser till att få spela?
- Eftersom jag inte har tränat på tre veckor så ligger jag nog en bit efter till att få spela, men om jag kommer igång och gör bra ifrån mig på träningar eller om jag får hoppa in någonting så tror jag helt klart att jag kan vara med och konkurrera om en plats i startelvan. Jag ska kriga för det åtminstone!

Vad är din favoritposition som fotbollsspelare?
- Jag spelar helst som yttermittfältare och har spelat där ett bra tag nu. Jag kan även spela på centrala mittfältet, men jag känner inte mig lika hemma där...

Till sist, det är bara dagar kvar till premiären nu, hur känns det egentligen?
- Jäkligt kul att det drar i gång nu, det är ju det man har gått och väntat på. Det känns riktigt inspirerande och jag tror att alla tycker så!

Peter Sandberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0